просмотров: 5700
Международный фестиваль кино в Торонто
История кинофестиваля в Торонто

Международный фестиваль кино в Торонто (TIFF) - один из самых престижных кинофестивалей мира, он проводится в Канаде с 1976 года, а его первое название – «Фестиваль Фестивалей». Первоначально на данном фестивале принимались к участию кинокартины, ранее уже представленные на других кинофестивалях мира, а местом проведения фестиваля являлся канадских город Йорквилл, впоследствии саму церемонию кинофестиваля перенесли в Торонто – один из крупнейших городов страны.

Особенности кинофестиваля в Торонто

Фестиваль в Торонто по традиции проходит ежегодно в сентябре, а его начало приурочено к первому понедельнику месяца, когда в Канаде празднуется День Труда. Кинофестиваль продолжается в течение одиннадцати дней, хотя награждение конкурсантов проводится уже на десятый вечер фестиваля, всегда выпадающий на субботу, а его последний день – это уже подведение его итогов, а также церемония закрытия фестиваля. В деловой части Торонто устанавливают 37 больших экранов, на которых и производится показ фильмов, представленных на конкурс. К участию в конкурсе принимаются и ретроспективы, и кинокартины, снятые на американской киностудии Голливуд, канадские фильмы, киноленты из стран Азии, Африки и Южной Америки.

Фестиваль в Торонто в настоящее время

Для многих кинолент участие в кинофестивале в Торонто является своего рода «разминкой» перед номинированием на самую известную американскую премию – «Оскар». Благодаря последовательной инвестиционной деятельности и продвижения его организаторами и спонсорами, фестиваль в Торонто превратился в жизненно важный компонент маркетинговой машины Голливуда.

Номинации и награды кинофестиваля в Торонто

Главный приз кинофестиваля достается полнометражным игровым кинофильмам, а победителя выбирает жюри, таких номинаций, как лучшие актеры и актрисы, на данном фестивале не существует. Приз зрительских симпатий выдается победителю по итогам рейтинга, который удается набрать той или иной киноленте. Рассматриваются и короткометражные фильмы как отдельная категория, несколько номинаций уделено канадскому кинематографу – отдельно для игровых и неигровых кинолент.
официальный сайт: http://tiff.net

Regina King on the scene that won her an Oscar | IF BEALE STREET COULD TALK | TIFF 2019

How Sebasti

The Rare Black Lead in Horror: Duane Jones in Night of the Living Dead | TIFF 2019
To learn what goes into coordinating a great action sequence, TIFF sat down with the cast and crew of Vancouver-born director Naledi Jackson's THE DROP IN, which celebrated its World Premiere at the 2017 Toronto International Film Festival.In the kung-fu sci-fi short film, on a night like any other, Joelle (Mouna Traor

How to design a fight scene | THE DROP IN | TIFF 2019
In Everybody Knows — now playing at TIFF Bell Lightbox — Academy Award winner Asghar Farhadi (A Separation, The Salesman) directs Pen

The Spanish-language debut of Iran’s Asghar Farhadi | EVERYBODY KNOWS | TIFF 2019
At the Toronto International Film Festival, Taika Waititi discussed putting the power back into the hands of Indigenous storytellers; as well as the landmark film Smoke Signals, starring Canadians Tantoo Cardinal and Adam Beach, which boasts an all-Indigenous production — from director and writer, to cast and crew.Taika Waititi is a writer, director, and actor from New Zealand. He most recently directed the critically acclaimed Thor: Ragnarok (17), which has made over $850 million worldwide. His credits as writer-director include episodes of Flight of the Conchords (07–09), the short film Two Cars, One Night (04), and the feature films Eagle vs Shark (07), 42 One Dream Rush (09), Boy (10), What We Do in the Shadows (14), and Hunt for the Wilderpeople (16).http://tiff.net

Taika Waititi on creating authentic Indigenous stories | TIFF 2019
Director James Gray discusses opera, and the unique differences between it and other similar art forms, as well as the influence opera has had on his filmmaking style.Since his prize-winning debut Little Odessa in 1994, James Gray has written and directed some of the most distinctive American films of the last quarter-century: The Yards, We Own The Night, Two Lovers, The Immigrant, and The Lost City of Z. As part of the TIFF Cinematheque retrospective of his work, Gray joins us to discuss his creative process, his sometimes tumultuous relationship with the Hollywood studio system, and his forthcoming, highly anticipated science-fiction epic Ad Astra.http://tiff.net

How is opera different from film? | James Gray | TIFF 2019
Colin Geddes, programer of Kung Fu Fridays at TIFF Bell Lightbox, breaks down the best way to experience the cinematic fatal fists and crazy kicks of martial artist/fight choreographer/director Lar Kar-leung and the revered Hong Kong studio, the Shaw Brothers.The 36th Chamber of Shaolin: Arguably director Lau Kar-leung’s masterpiece, The 36th Chamber of Shaolin enshrined one of the key foundation myths of the kung-fu genre — the dissemination of the top-secret combat techniques developed at Shaolin to the populace at large — even as it went beyond pulp-cinema conventions to function as a genuine historical chronicle of southern Chinese fighting styles. The popularity and influence of 36th Chamber goes deep with fans of martial-arts cinema: Quentin Tarantino cast its leading man Gordon Liu in both Volumes of his two-part Kill Bill, while the seminal hip-hop group Wu-Tang Clan has long treated the film as Holy Scripture.Dirty Ho: As he did in The 36th Chamber of Shaolin, in Dirty Ho director Lau Kar-leung authentically represents and pays homage to the southern Chinese martial-arts styles, but here deploys them in a more comic vein: in a series of hilarious, brilliantly staged “fight” sequences, Wang manages to conceal his kung-fu prowess (and thus his true identity) with seemingly clumsy, accidental manoeuvres that turn his assailants’ attacks back upon them.Legendary Weapons of China: Spectacularly and intricately choreographed combat ensues, but the ultimate battle belongs to Lau and his real-life brother Lau Kar-wing, who plays one of the assassins. Often described as “the quintessential martial-arts movie,” Legendary Weapons of China climaxes in a gruelling battle that employs a dizzying slew of lethal and historically authentic armaments.The Eight Diagram Pole Fighter: Shaws superstar Alexander Fu Sheng was midway through the shoot of The Eight Diagram Pole Fighter when he died in a car accident. Overcome with emotion, director Lau Kar-leung shut down production, rewrote the script, and then returned to orchestrate this stunning tale of madness, loss, grief, and ultra-violent revenge.The Boxer’s Omen: Easily the most notorious film in the Shaw Brothers catalogue, The Boxer’s Omen is kung fu by way of Alejandro Jodorowsky, loaded with mystic martial arts, gross-out provocation, and shocking sadism.


2008 Copyright © 100films.ru Мобильная Версия v.2015 | PeterLife и компания
Пользовательское соглашение использование материалов сайта разрешено с активной ссылкой на сайт
Rambler's Top100 Яндекс цитирования Яндекс.Метрика