просмотров: 5851
Лондонский кинофестиваль BFI London Film Festival
Лондонский кинофестиваль: история и традиции

Лондонский кинофестиваль , являющийся одним из самых значимых кинособытий Великобритании наряду с вручением призов Британской академии кино и телевидения, проводится ежегодно с 1957 года во второй половине октября ? начале ноября. Это один из ведущих внеконкурсных кинофестивалей Европы, представленный Британским институтом кинематографии. В последние годы мероприятие проводится при поддержке газеты Times .

В ряду мировых киносмотров Лондонский кинофестиваль стоит несколько особняком. Он отличается от более известных фестивалей — Каннского , Венецианского , Берлинского и других — отсутствием конкурса. И тем не менее в рамках фестиваля происходит вручение нескольких кинематографических наград, которые не столь популярны, как "Золотая пальмовая ветвь" Каннского кинофестиваля или венецианские "Золотые львы", но все же считаются престижными в мировом киноискусстве. Одна из наград кинофестиваля — "Сазерленд Трофи" — учреждена Британским киноинститутом. На фестивале также происходит награждение призом Международной федерации кинопрессы ФИПРЕССИ.

На Лондонском кинофестивале бывает представлена самая широкая палитра всего нового и интересного, что появляется в мировом кино в уходящем году. Как правило, открывает или закрывает фестиваль британский фильм о Великобритании. Традиционными тематическими разделами на двухнедельном киносмотре являются "Новое британское кино", "Французские революции", "Кино Европы", "Мировое кино". Обычно в программе фестиваля бывает представлено несколько фильмов из России и стран СНГ и Балтии.

В среднем за последние годы в каждом Лондонском кинофестивале участвовало около 280 полнометражных, документальных, короткометражных, анимационных и архивных кинолент из 60 стран мира.

Помимо показов фильмов, на Лондонском кинофестивале проводятся традиционные интервью со звездами кинообозревателей газеты " Гардиан ", киносалоны, конференции, симпозиумы.

В последние годы зрители увидели в рамках фестивальных показов такие российские фильмы, как " Коктебель " Бориса Хлебникова и Алексея Попогребского , "Свои" Дмитрия Месхиева , " Бабуся " Лидии Бобровой, "Отец и сын" Александра Сокурова , "Прогулка" и "Космос как предчувствие" Алексея Учителя .


В программе 52-го Лондонского кинофестиваля, который проходит с 15 по 30 октября 2008 года, четыре российских полнометражных фильма: " Все умрут, а я останусь " режиссера Валерии Гай Германики, картина Бакура Бакурадзе " Шультес ", " Пленный " Алексея Учителя и " Тюльпан " режиссера Сергея Дворцевого (совместное производство Казахстана, Германии, Швейцарии и России).

В 2008 году программа фестиваля включает в себя около 190 художественных и свыше 100 документальных фильмов.
Великобритания *
Лондон
контакты, информация о компании
официальный сайт: http://www.bfi.org.uk

Mark Kermode reviews The Bird with the Crystal Plumage | BFI
Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.Watch more on the BFI Player: http://player.bfi.org.uk/Follow us on Twitter: https://twitter.com/BFILike us on Facebook: https://www.facebook.com/BritishFilmInstituteFollow us on Google+: https://plus.google.com/+britishfilminstitute/

Mark Kermode reviews Black Sunday | BFI
Producer, director and actor Jodie Foster joins Edith Bowman to talk about her starring role as FBI agent Clarice Starling in Jonathan Demme's classic thriller, The Silence of the Lambs. Foster talks about lobbying for the part and Starling's importance as a feminist film icon. Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.Like us on Facebook: https://www.facebook.com/BritishFilmInstitute

In conversation with... Jodie Foster, on The Silence of the Lambs | BFI
Actor Sacha Dhawan, author Sathnam Sanghera, director Lynsey Miller, screenwriter Mick Ford and producer Nisha Parti join host Anita Rani to talk about the BBC's new drama. Adapted from Sanghera's memoir, The Boy with the Topknot describes Sanghera's double-life, in which he hid his non-Sikh London girlfriend from his close-knit traditional family in Wolverhampton. Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.Watch more on the BFI Player: http://player.bfi.org.uk/Follow us on Twitter: https://twitter.com/BFILike us on Facebook: https://www.facebook.com/BritishFilmInstituteFollow us on Google+: https://plus.google.com/+britishfilminstitute/

The Boy with the Topknot Q&A | BFI
Director, William Badgley, producer Jennifer Shagawat and band members Tessa Pollitt and Paloma McLardy (Palmolive) join the BFI's Laure Bonville for a discussion about the making of their documentary, Here to be Heard: The Story of the Slits.A riveting film about the world’s first all-girl punk band, who formed in London in 1976. Contemporaries of The Clash and The Sex Pistols, The Slits are the pioneering godmothers of punk. Fronted by the irrepressible and iconoclastic Ari Up, the band inspired generations of artists, from Sonic Youth to Sleater Kinney. Drawing on stunning personal archives and including interviews with key surviving band members Tessa Pollitt, Viv Albertine and original drummer Paloma McLardy (aka Palmolive), Here to be Heard tells the story of a group that literally changed the cultural landscape of Britain in the patriarchal 1970s with their furious feminist battle cry.Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.Watch more on the BFI Player: http://player.bfi.org.uk/Follow us on Twitter: https://twitter.com/BFILike us on Facebook: https://www.facebook.com/BritishFilmInstituteFollow us on Google+: https://plus.google.com/+britishfilminstitute/

HERE TO BE HEARD: THE STORY OF THE SLITS Q&A | BFI London Film Festival 2017
Watch the complete film on BFI Player (UK only): https://player.bfi.org.uk/rentals/film/watch-at-the-fountainhead-of-german-strength-1980-onlineA rich and challenging account of the experiences of a German Jewish musician who settled in Britain to escape Nazi persecution. Two of his friends are being sued by a former SS Kommandant, who denies their accusation that he was responsible for the genocide of 300 Belgians. Documentary interviews and archive footage merge with dramatised scenes to create a new way of representing history and memory.No synopsis can do justice to the complexities of the vision of directors Anthea Kennedy and Nick Burton. The German Jew is played by two actors as well as Kennedy’s father, on whom the character is based. In one of the most pointed critiques, a comparison is drawn between censorious legislation from the Nazi era and an almost identical law from the Bundestag in 1978. Intelligent and rigorous, the film merits (and rewards) repeat viewings.Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.Watch more on the BFI Player: http://player.bfi.org.uk/Follow us on Twitter: https://twitter.com/BFILike us on Facebook: https://www.facebook.com/BritishFilmInstituteFollow us on Google+: https://plus.google.com/+britishfilminstitute/

At the Fountainhead (Of German Strength) (1980) - extract | BFI National Archive
Explore Jewish Britain on Film on BFI Player (UK only): https://player.bfi.org.uk/free/collection/jewish-britain-on-filmJews and Gentiles alike muse on what it means to be Jewish in 1960s Britain. The challenges of maintaining faith and culture outside Israel, and in a society where ‘Jewish’ and ‘English’ are seen as mutually exclusive identities are perceptively explored; though some secular Jews are keen to distance themselves from traditional Judaism and especially Zionism (one defines himself simply as a Marxist). Gentiles are on hand to cheerfully perpetuate some of the old stereotypes, and we’re treated to colourful snapshots of the Jewish community in London: the rag trade; a kosher butcher and restaurant.Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.Watch more on the BFI Player: http://player.bfi.org.uk/Follow us on Twitter: https://twitter.com/BFILike us on Facebook: https://www.facebook.com/BritishFilmInstituteFollow us on Google+: https://plus.google.com/+britishfilminstitute/

Some of My Best Friends (1969) | BFI National Archive
Explore Jewish Britain on Film on BFI Player (UK only): https://player.bfi.org.uk/free/collection/jewish-britain-on-filmHessel Street, E1 is today a quiet tower block-studded side street, rich with Indian subcontinent roots. There’s little trace of Whitechapel’s former terraces and large Jewish community. Over fifty years ago, as developers moved in, Jewish Hungarian


2008 Copyright © 100films.ru Мобильная Версия v.2015 | PeterLife и компания
Пользовательское соглашение использование материалов сайта разрешено с активной ссылкой на сайт
Rambler's Top100 Яндекс цитирования Яндекс.Метрика