просмотров: 6037
Лондонский кинофестиваль BFI London Film Festival
Лондонский кинофестиваль: история и традиции

Лондонский кинофестиваль , являющийся одним из самых значимых кинособытий Великобритании наряду с вручением призов Британской академии кино и телевидения, проводится ежегодно с 1957 года во второй половине октября ? начале ноября. Это один из ведущих внеконкурсных кинофестивалей Европы, представленный Британским институтом кинематографии. В последние годы мероприятие проводится при поддержке газеты Times .

В ряду мировых киносмотров Лондонский кинофестиваль стоит несколько особняком. Он отличается от более известных фестивалей — Каннского , Венецианского , Берлинского и других — отсутствием конкурса. И тем не менее в рамках фестиваля происходит вручение нескольких кинематографических наград, которые не столь популярны, как "Золотая пальмовая ветвь" Каннского кинофестиваля или венецианские "Золотые львы", но все же считаются престижными в мировом киноискусстве. Одна из наград кинофестиваля — "Сазерленд Трофи" — учреждена Британским киноинститутом. На фестивале также происходит награждение призом Международной федерации кинопрессы ФИПРЕССИ.

На Лондонском кинофестивале бывает представлена самая широкая палитра всего нового и интересного, что появляется в мировом кино в уходящем году. Как правило, открывает или закрывает фестиваль британский фильм о Великобритании. Традиционными тематическими разделами на двухнедельном киносмотре являются "Новое британское кино", "Французские революции", "Кино Европы", "Мировое кино". Обычно в программе фестиваля бывает представлено несколько фильмов из России и стран СНГ и Балтии.

В среднем за последние годы в каждом Лондонском кинофестивале участвовало около 280 полнометражных, документальных, короткометражных, анимационных и архивных кинолент из 60 стран мира.

Помимо показов фильмов, на Лондонском кинофестивале проводятся традиционные интервью со звездами кинообозревателей газеты " Гардиан ", киносалоны, конференции, симпозиумы.

В последние годы зрители увидели в рамках фестивальных показов такие российские фильмы, как " Коктебель " Бориса Хлебникова и Алексея Попогребского , "Свои" Дмитрия Месхиева , " Бабуся " Лидии Бобровой, "Отец и сын" Александра Сокурова , "Прогулка" и "Космос как предчувствие" Алексея Учителя .


В программе 52-го Лондонского кинофестиваля, который проходит с 15 по 30 октября 2008 года, четыре российских полнометражных фильма: " Все умрут, а я останусь " режиссера Валерии Гай Германики, картина Бакура Бакурадзе " Шультес ", " Пленный " Алексея Учителя и " Тюльпан " режиссера Сергея Дворцевого (совместное производство Казахстана, Германии, Швейцарии и России).

В 2008 году программа фестиваля включает в себя около 190 художественных и свыше 100 документальных фильмов.
Великобритания *
Лондон
контакты, информация о компании
официальный сайт: http://www.bfi.org.uk

Animated Putty (1911) | BFI National Archive
Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.Lightning sketch propaganda stirs outrage about Reims bombing, and features a British bulldog eating the German sausage.The bombing of Reims Cathedral in the early months of WWI was perfect propaganda material for the Allied Powers: here, the appropriately named illustrator Lancelot Speed rattles off lightning sketches of Kaiser 'Bully Boy' Wilhelm and the Gothic edifice. The action then picks up as - with the aid of cotton wool and scissors - the building tumbles.In what was the first of four Bully Boy films by Speed, things then take a little turn for the weird. The Kaiser morphs into a sausage which is cooked under the watchful gaze of Lord Kitchener, before the British bulldog appears to wolf it down. Britons, Lord Kitchener wants you to eat sausages! God save the King.Watch more on the BFI Player: http://player.bfi.org.uk/Follow us on Twitter: https://twitter.com/BFILike us on Facebook: https://www.facebook.com/BritishFilmInstituteFollow us on Google+: https://plus.google.com/+britishfilminstitute/

Bully Boy (1914) | BFI National Archive
Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.Charley says (no, not that one) that Britain’s new towns are great.Meet Charley, your jovial cartoon guide to Britain’s changing towns and cities. Interestingly, the New Towns Act of 1946 is not explicitly mentioned in this film, with the recommendations presented as if they had been conjured up by a popular movement. Halas & Batchelor worked with the Central Office of Information on seven Charley films which communicated many of the landmark policies of the post-war Labour Government.Watch more on the BFI Player: http://player.bfi.org.uk/Follow us on Twitter: https://twitter.com/BFILike us on Facebook: https://www.facebook.com/BritishFilmInstituteFollow us on Google+: https://plus.google.com/+britishfilminstitute/

Halas & Batchelor: Charley in New Town (1948) | BFI National Archive
Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.A pioneering effort in bringing shadow puppetry to the cinema.The ancient art of shadow play made a natural transition to the cinema. Though it is most associated with the German animator Lotte Reiniger and her 1926 silhouette animation feature The Adventures of Prince Achmed, artists like Charles Armstrong had already made films with the technique. Unlike others he uses the negative image to create white character on black backgrounds. He made at least half a dozen films, including a WWI series “Armstrong’s Trick War Incidents”, but they do not appear to survive. The surviving German title is evidence of the films’ international appeal.Watch more on the BFI Player: http://player.bfi.org.uk/Follow us on Twitter: https://twitter.com/BFILike us on Facebook: https://www.facebook.com/BritishFilmInstituteFollow us on Google+: https://plus.google.com/+britishfilminstitute/

The Clown and His Donkey (1910) | BFI National Archive
Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.Dangerously addicted to boring old movies? This is a case for Dr BFI, as demonstrated in this animated promo, The Dream of Arthur Sleap (1972). The BFI was nearing its fortieth year of curing such an affliction when this animated promotional film was made to sell its virtues. Another 40+ years on and the features highlighted here are still very familiar today, although - Spoiler Alert! - BFI Membership and subscription no longer costs

Animated BFI Membership Promo 1972 | BFI National Archive
Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.The germs in this silent 1920s cartoon seem to have caught the Flapper bug.By 1927 the Flapper craze seems to have even reached the germs in your bin. This Health and Cleanliness Council cartoon features animation that is both primitive and progressive. Sprinkled throughout are rotoscoped scenes where the movements of real dancers have been traced onto animated characters, giving some of these germs a rather loveable flapper charm. Four “Giro” films were made between 1927 and 1936, with the last Giro – Fast and Loose (also on the Player) revealing a completely different style and full use of sound.Watch more on the BFI Player: http://player.bfi.org.uk/Follow us on Twitter: https://twitter.com/BFILike us on Facebook: https://www.facebook.com/BritishFilmInstituteFollow us on Google+: https://plus.google.com/+britishfilminstitute/

Giro the Germ Episode 1 (1927) | BFI National Archive
Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.This WWI cartoon rouses the British lion, bringing to life the December 1914 German Naval raid on Scarborough with visual flourishes.Watch very closely: while many of the effects in this film seem basic to modern eyes, some subtle visual flourishes are ready to impress. Watch the lion as the "scrap of paper" (the 1839 Treaty of London) is torn in half. Look out for the torpedo and the cheeky wink from Admiral John Jellicoe. But most importantly, watch the mother and her children witnessing the German raid on Scarborough.On the morning of 16 December 1914, the Imperial Navy fired over 1,000 shells on the Northeast towns of Hartlepool, Scarborough and Whitby. With over 130 lives lost and nearly 600 casualties, including many civilians, the event sent a strong propaganda message to the British. The attack on Scarborough provoked particular outrage because of its reputation as a seaside holiday town rather than any kind of military target. Dudley Buxton's 15 frames of character animation of the young family perfectly raise the emotional impact of his film.Watch more on the BFI Player: http://player.bfi.org.uk/Follow us on Twitter: https://twitter.com/BFILike us on Facebook: https://www.facebook.com/BritishFilmInstituteFollow us on Google+: https://plus.google.com/+britishfilminstitute/

John Bull's Sketch Book (1915) | BFI National Archive
Subscribe: http://bit.ly/subscribetotheBFI.A bovine John Bull rouses patriotism and some more disturbing emotions whilst protesting the importing of foreign meat. Though the message is basically one of “Buy British” to help farmers suffering in the year after the Wall Street Crash, the comic license of cartooning pushes things to extremes. The scenes of meat carcasses being hung from the neck from lampposts and baying mobs outside foreign butchers offer a disquieting analogue with the concurrent rise of Fascism.The film was released when projectors capable of playing synchronised soundtracks were not yet be available at every venue so both silent and sound versions were released. This sound version includes the silent intertitles and you will note the lack of spoken dialogue.Watch more on the BFI Player: http://player.bfi.org.uk/Follow us on Twitter: https://twitter.com/BFILike us on Facebook: https://www.facebook.com/BritishFilmInstituteFollow us on Google+: https://plus.google.com/+britishfilminstitute/


2008 Copyright © 100films.ru Мобильная Версия v.2015 | PeterLife и компания
Пользовательское соглашение использование материалов сайта разрешено с активной ссылкой на сайт
Rambler's Top100 Яндекс цитирования Яндекс.Метрика